sweet memory handball 2011

hey korang ! miss me ? mesti taa rindu kat aku pong . naa tao nape aku laaame taa update blog ? sebab , aku pegi training and pegii lawan handball dekat Batu Pahat . dekat je pong . jum aku naa story time naa pegii sampai laa daa balik umah niy .

1. NAA PEGII

dengan bersemangat wajanye aku bangun mandi pagi-pagi bute . naa tao ? sebab an , aku bangun pukol 4.30 pagii yang kusangkakan pukol 6.30 pagi . taa senonoh an ? haha , tapii okeh jugak sebab aku taa payah clumsy naa siap pagii tuh . aku naa pegii tu , aku just bawak 3 beg jee . satu beg baju = beg sekolah . lagi satu beg kasut and lastly , beg untuk letak segale makanan dalam tuh . memang TERBAEK LA ! sampai sane , aku tunggu budaa-budaa handball . pergh , masing-masing bawak beg like naa lari dari rumah . sabo jee laa .





2. DALAM BAS


aku mule-mule set dengan uya naa dudok dengan dia dalam bas . tapi 'abang' aku naa dudok dengan aku , so aku cakap dengan uya , I'M SORRY TAO ! dalam bas , aku dudok dengan ijat . sebelah tempat kiteorang tuh , uya dengan rasul . aikk ? cepatnye carik pengganti aku . tapee-tapee , asal an kau bahagia . aku pening tao time tuh , aku naa adjust kerusi tuu ke belakang sikit cam ijat , tapi asal susah benonye naa gerak ? last-last aku bio jee cam tu sampai laa ke BP . sakit badan aku .


3.SAMPAI SM VOKASIONAL BP


sampai sane , aku excited jugak . aku tunggu jee budaa-budaa laen kuar dulu . bukan diorang actually , pakwe aku yang taa kuar agi . aku tunggu jaa sebab aku dudok kat belah dalam yang sebelah tingkap tuh . lepas sume daa turun , kiteorang kena naek balek sebab asrama sekolah voka tu kat belah atas . jauh laa kalau naa jalan . so , kiteorang naek bas balik . sempat berkaroeke dalam bas tuh . masyuk gilee ! sampai sane budak laki kuar . yang pempuan sume tinggal dalam bas . agak lame tuu , budak laki naek balek . dalam setengah jam bile aku dengan ijat nak try tido tapi budak-budak niy bising , budak laki kena kuar . budak pempuan taa tido kat sekolah voka . tido dekat asrama smk tun aminah , bp . aku pong bai-bai pakweku .


4. SAMPAI ASRAMA TUN AMINAH , BP


kiteorang kemas bilik , and tuka-tuka bilik dengan budak bawah 12 pempuan . mule-mule amek bilik sebelah . tapii tukar bilik laen sebab kipas dia 2 jee . gilee ke hape ? aku chop katil atas dengan uya and fatimah . masyuk beb ! kiteorang tido setengah jam , cikgu kejut pukol 1.30 petang . makan and mandi sebab pukol 2 daa kena turun naa pegii SM VOKA . tadee laa jauh sangat tapii cikgu readykan bas untuk kiteorang . kelam kabut naa turun tuu .


5. HARI FIRST KAT BP


petang yang kiteorang pegi sekolah voka tuu , kiteorang ade 2 game . huh , menang dengan segamat and kulai . soo , kiteorang johan kumpulan . laki pulak lawan dengan err , serious taa ingat . *memori lemah* menang jugak . petang tuu balik asrama , mandi , solat and buad laa keja masing-masing . handset cikgu bagi kejap malam tuu sampai pukol 9 . suke gile budaa-budaa niy . aku turn pegii public . aku call ana , taa jawab pulak . aku call umah atok . celeh , cucu kesayangan konon . *sila muntah , uwekk* malam tuu kami tido pukol 10.15 malam . 2 katil 4 orang . kat katil aku , aku dengan timah . kat katil uya , uya dengan awek . timah tido dengan aku sebab dia takot jatuh , erm , ye lah timah . tengah-tengah malam aku terbangun . sekali tengok awek tengah mengigau . hahah ! aku gelak jee . lepas tu , sejuk gilee . aku terbangun amek sweater tutop kaki . maklom laa , masing-masing tido pakai seluar pendek .


6. HARI SECOND KAT BP


pagii tuu , mak tiri (nabila) kejut pukol 6 pagii . woii , mak aku pong kejut pukol 6 suku . solat , pastu buad training kat padang . sarapan pastu naek bilik . sampai bilik , masing-masing buad taik mate . sedap gilee tido ! setengah jam lepas tu , cikgu kejut . cikgu razak suruh pegii tengok budak laki punye game . lepas tu , kiteorang balik asrama pastu mandi , siap-siap sume , pegi voka balik . tunggu game kiteorang kol 4 petang . malangnye kiteorang kalah and miaa nangis terok sangat . laki pulak menang masok separuh akhir . congrates babe ! balik asrama jalan kaki sebab kena tinggal bas . sebelom makan tu , aku sempat dating . ;)


7. MALAM KAT ASRAMA TUN AMINAH , BP


malam tuu kiteorang buad projek naa keluar pegii kedai . masing-masing naa beli topup . dengan kepale gilee aku , kiteorang menyetan pegii kedai dengan masing-masing seluar pendek dengan sweater yang sekali pandang daa macam pelarian . lepas tu , aku pong beli macam-macam sebab naa buad pesta makan malam kat atas katil . orang yang dijempot sahaja . kiteorang maen baling-baling selipar sekali ade budak JB kot , naa join sekali . tapi budaa bawah 12 laa . jom laa join beb ! gilee syok maen , tapi penat dia mengalahkan maen handball 2 ame tao taa ? lepas tuu , kena sound dengan budak JB . yek-yek ade game naa tido awal tapii taa boleh tido sebab kiteorang bising . peduli hape aku ! dalam kol 10 kiteorang naek bilik pastu lepak kat atas katil sambil makan macam-macam . TERBAEK LA ! lame-lame orangnye bertambah , sampai yang daa tido pong bangun balik join kiteorang . haha ! akhirnye , tido pukol 12.10 pagi . aku kat katil aku , uya dengan mahira kat katil uya , timah kat katil dia . awek aku suruh dia tido bawah , kalao taa boley mampuih orang dia tendang .


8. HARI LAST KAT BP


pagii voka pukol 7.15 pagii . daa siap kemas sebab taa balik asrama daa . tengok laki lawan pasir gudang . hot jee beb ! pakwe aku masok-masok daa kena tolak . awal-awal KLUANG leading pastu kalah , KLUANG 5-6 MUAR . saayang kan ? tapee laa , u allz daa buad the best .. habis game , naa balik tunggu bas . aku boleh pulak pening hari niy . taa kecoh ah .. laki lambat gilee . daa naek bas , aku tido jap . tibe-tibe , bile aku bukak mate , ijat tengok . segan gilee . lepas tu , otw balik t6 , dia suruh aku tido . aku tido je laa sebab pale aku daa pening . bile aku bangun , ijat cakap , aku tido comel . waa ! segan saangat ! dia kate batista daa nak amek gambar daa . ish , menyesal aku tido . 


tuu je laa story kat BP . serious aku kate , aku taa mao balik . rindu kat mahira , yana , uya , timah , awek , ummi , siti and yang sekepale dengan aku . miss u like orang gilak !


KLUANG under-18 MssJ 2011
geng paling happening .

p/s : special kredit to mahira (AQIL) from dy pnye muke buku . :)
mahal na mahal kita (aku sayang sangat kat kamu)



terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: