raya 2012


raya tahun ni dekat kluang, rumah aku la meyh. seronok, main mercun malam-malam. nak mandi pagi-pagi sejuk gila. dengan aku sekali tak tahan. shahrizat pun raya sini tahun ni, tak balik klate. seminggu sebelum raya dah buat kuih dah. kuih makmur, kuih tart nenas, kuih suji. buat masa nak trial PMR. sebelah buku, sebelah sepit kuih tart. 

lepas tu, aku anyam ketupat. tapi sikit je la. yang lain akak aku sambung. aku tolong atok basuh ruang depan sebab nak masak dekat situ. malam tu pulak vakum, seseme sampai hari ni tak habis-habis. dekat seminggu. malam text dengan shahrizat tapi takde lah sampai tengah malam. dia tido awal. esoknya, kiteorang pun wish and mintak maaf la . hantar text dekat kawan-kawan, seronok. sampai habis kedit. nasib baik mama ada belikan topup spare RM5. hehe, dia tau anak dia ni suka mesej. wee :) 

* semalamnye shahrizat ada hantar nasi empet, ayam masak kicap, sambal kacang dengan lodeh.
ayam masak kicap tu menu ore klate kot. atok pulak suka dapat lodeh sebab tahun ni tak buat lodeh.
malam, habis satu rumah dok menyakat aku dengan shahrizat, maluuu -,-

pagi tu, lepas balik sembahyang raya je terus amek gambar. takut lepas makan depa semua dah bukak samping dah. salam-salaman dan dapat duit raya! part ni seronok. hehe, makin besar, makin banyak duit raya. sebab budak kecik tak boleh pegang duit banyak-banyak. lepas makan, tengah hari tu gerak pergi muar. pergi rumah tok cik. petang sikit balik. malam, main mercun banyak-banyak. sampai jiran depan rumah tag dekat facebook, tak habis-habis main mercun. kahkahkah. esoknya, raya rumah tunang paksu, kak husna. makan nasi ayam, wuuu.


yang belah kanan baju biru tu maksu kite. opps, bakal. hehe. okey, nak ucap selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir dan batin. 


* abaikan, saja tayang muke. bye!


UPDATE! tak dapat lagi gambar raya shahrizat :')


terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: