tidakku sangka jadi begini

bunga bunga yang mekar dan harum suatu ketika dulu kini kuncup dan layu. air mata yang selama ini tidak mengalir kini menunjukkan diri. bibir yang selama ini menguntum senyum setiap masa, kini boleh dikira berapa kali bibir ini tersenyum. hati yang dulunya sempurna bentuknya kini tidak serupa hati yang asal dah. 


kau fikir aku gembira
kau fikir aku suka dan tersenyum kerana bersama kamu
tapi hakikatnya tidak
kau semakin berubah
kau semakin kasar tutur kata
bila aku merajuk, kau malas layan aku
bila aku luahkan ketidakpuasan hati aku, kau marah aku dan kau kata semua itu salah aku


sekarang susah nak tengok kau senyum walau sikit pun. cuma nampak kau marah dan sedih. adakah semua ini salah aku juga? tak layakkah aku bersama kau? kau selalu benci lihat aku nangis tapi kau yang buat aku nangis. aku tau semua orang berubah tapi takkan kau berubah sampai macam tu sekali? semua tu salah aku ke?

terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: