fone kesayangan hilang!


hari ni aku still ada seminar PMR lagi. aku pergi dewan kejora. naik motor sebab takde orang nak hantar. aku terbawak fone. masa solat dhuha, cikgu nak check budak sorang-sorang. aku bawak fone sekali aku letak kat dalam toilet. tempat tersorok tau tak. tak sampai 5 minit aku masuk balik, fone aku dah takde dah. cis, kurang ajar gila. aku dah cuak, dengan rantai aku bentuk love ada ukiran S stands for Shahrizat yang kawan-kawan aku belikan dekat KL hari tu. lepas tu aku terus mintak tolong budak lelaki carikan. aku aim budak lelaki. sampai waktu zohor, aku nekad nak cari fone aku balik. aku set dengan niena and amani geledah beg budak-budak lelaki. fanaa pun tolong sekali. sekali fanaa kata dia syak budak perempuan dekat belakang dewan. asyik tengok-tengok kiteorang dari tadi. aku fikir balik, memang! diorang yang masuk toilet lepas aku. fanaa pun hantar citot suruh korek rahsia. masa tu dia nak bagi fone aku dekat budak lelaki. jahat gila kan? tapi tak cukup masa, aku tak sempat nak amek balik. aku merempit naik motor dengan nina cari ijat. aku terus cite dekat dia. dan aku dah expect dia bebel. balik aku fikir macam mana nak bagitau mak aku. petang aku pergi jogging. ijat datang, aku ngadu kat dia. kawan-kawan aku semua dengan pakwe masing-masing. sampai rumah, aku dupdap dupdap. aku cite dekat ana dulu. then tadi aku cite kat mak aku. nasib baik mak aku tak marah. mak aku suruh cakap dengan cikgu razak tak pun jumpa dengan budak tu dulu. 


terima kasih pada yang tolong aku cari fone aku. kepada yang curi tu, maaflah. tak berkat hidup kau dunia akhirat. terima kasih. aku cuma harap kau pulang balik fone tu sebab fone tu ada security code yang takkan boleh kau bukak. aku jugak akan pergi maxis centre untuk block nombor tu dan renew balik nombor aku. 


terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: