shahiza


setiap orang lain kisahnya.
aku pun lain kisahnya.
aku pernah dikecewakan 3 kali berturut-turut oleh orang yang sama
masa tu aku rasa macam putus nyawa dah
setiap hari datang sekolah, mata sembab
makan tak lalu sampai turun 5 kg
daripada 47 kg jadi 42 kg

kau punca semua tu
walau macam mana pun, aku tetap sayang kau
sayang gila, aku tak tau kenapa
walaupun masa kau kecewakan aku yang kali pertama
kau dah janji tak buat lagi
tapi aku tetap tak tinggalkan kau sebab aku tak boleh hidup tanpa kau

sekarang, kita selalu gaduh
hal kecik kau besarkan
sampai akhirnya hubungan ni dah hampir tamat
aku mengaku aku salah sebab aku kadang-kadang layan kau nak tak nak
aku kesiankan kau kalau mak aku sound kau depan-depan orang macam dulu
aku tak nak kau malu lagi
kau marah aku, kau kecik hati dengan aku
kau tak text aku
tapi aku faham sebab aku yang salah

aku janji tak buat lagi, akulayan kau macam biasa
tapi ada jugak benda yang buatkan kita gaduh
aku penat sangat, aku kena jaga hati kau
tapi aku biar hati aku yang sakit sebab kau layan aku kasar-kasar macam tu

pagi tadi tiba-tiba kau suruh aku lupakan kau sebab aku dah nak trial
okey aku kecik hati
selama ni aku exam takde pape pun tapi kenapa baru sekarang?
atau sebab perangai aku,
kau dah muak, dah penat layan perangai aku
jadi kau pergi carik perempuan lain
macam tu ke?

aku nak sangat percaya yang kau dah tak buat lagi
tapi kenapa boleh timbul cerita yang kau ada perempuan lain?
kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang kan
aku terpercaya dengan cerita tu
aku ragu-ragu dengan kau

sebab kau layan aku dah lain sekarang
kau tak peduli pun perasaan aku
kau layan aku kasar-kasar
sebab tu aku fikir kau dah ada yang lain
sebab dulu macam ni la yang aku rasa bila kau layan perempuan tu je
kau tak peduli dah pasal aku

pagi tadi, bila aku monyok fikir pasal hubungan ni
kau boleh gelak lagi dengan kawan-kawan kau macam takde pape yang jadi
bila kau text aku, kau send dekat aku 'cepatlah, keputusan'
kenapa kena cepat? budak perempuan tu tengah tunggu kau putus dengan aku ke apa?
masa text tu, kau ada cakap, 'abang tak kesah kalau sayang nak pergi dari hidup abang'
kau ada cakap 'abang nak tengok berapa lama sayang boleh hidup tanpa abang'

semua mesej kau sangat-sangat mengguris hati aku
memang aku bukan perempuan yang terbaik untuk kau
tapi aku dah cuba jadi yang terbaik untuk kau
tanpa fikir pasal perasaan aku
semua yang aku fikir, aku fikir pasal kau
aku jaga hati kau semua
tapi aku dapat apa?
aku jaga hati orang tapi hati aku sendiri yang hancur

aku ingat aku pernah cakap 'layanlah iza macam ni sampai hati iza hancur'
aku rasa kau memang nak hati aku hancur kot, 
baru kau happy macam dulu
macam kau baru couple dengan aku

aku tak tau nak buat apa
tak tau nak buat keputusan
aku tanak tinggalkan kau 
sebab aku sayang sangat dekat kau
tapi perangai kau yang macam ni
buatkan aku kecik hati dengan kau
dan aku rasa macam nak tinggalkan kau

tolonglah berubah untuk aku
kalau kau tak sanggup hilang aku dari hidup kau




terima kasih baca. suka? like je :)

2 comments:

Anonymous said...

Sometimes it's just better to let go of something instead of trying to keep it.

Anonymous said...

alahai gedik sungguh. post2 kau kat fb pun geli. tolong lah. takpyh nak luah sgt perasaan kat fb