this day is a history


assalamualaikum semua. hari ni aku rasa teruk sangat. aku start daripada pagi tadi okey? aku datang sekolah macam biasa dengan mama, lepas perhimpunan, ada perjumpaan form3 dengan form5. lepas tu, ada budak menjerit. budak tu semalam dah kena histeria. hari ni sambung balik. cikgu tarik dia pergi dataran ilmu. aku dengan kawan-kawan naik kelas macam biasa. lepas tu, ada budak jerit lagi. aku fikir jugak, takkan la budak yang kena tu lari naik atas kat blok aku. dia budak form1, dekat blok sebelah. kelas aku dekat dengan tangga jadi nampak semua. ada budak diusung dengan kawan-kawan dia turun bawah, budak lain, form4 pulak. lepas tu pengawas datang suruh turun dataran. turun dataran, baca yasin ramai-ramai. sebelum baca yasin tu, ada budak lelaki form1 kena. lepas tu sorang-sorang kena sebab benda tu dah marah bila kami baca ayat kursi ramai-ramai and kuat-kuat. ramai kena, hampir separuh budak perempuan, pakwe aku kata. yang lelaki ada la beberapa orang yang kena. aku baca ayat kursi dengan gigil-gigil plus mata bergenang. sebelum tu, aku risau sangat-sangat kalau jadi dekat aku, kawan-kawan aku dan pakwe aku. sebab aku tak nampak pakwe aku langsung. nasib baik lepas tu dia datang kat aku, bagi semangat apa semua. 

pakwe aku lain macam sikit. dia pening, dia kata. lepas tu asyik usik telinga dia je. macam tak senang duduk. aku suruh kawan dia jaga. lepas rehat, aku dah tunggu pengumuman bagi balik dah. siap dah angkut beg semua, tapi kena naik kelas. p&p seperti biasa. takpe la, aku cuma cuak je.

okey, bila balik, sibuk cerita dengan mama dan tok mak. hewhew, seram jugak la. masa tengah teruk-teruk tu, aku bayang ayah jaga aku. dia peluk aku. aku dapat semangat sikit. alhamdulillah. mama ajak pergi bandar, kosongkan fikiran semua. bila balik, aku cerita full version dekat akak aku yang takde dekat sekolah. cerita dengan tok mak, bila maghrib aku masuk dalam.

nak masuk bilik selalunya aku letak handbag, then keluar tanpa bukak lampu. tapi ni tergerak pulak nak bukak, then ada ular warna hitam dari bawah meja study aku. dia keluarkan kepala dia. oi, menjerit aku! berlari keluar semua. aku pergi rumah jiran, mintak tolong. dia kata ularnye besar. OMG!! aku takut! telefon bomba, tunggu bomba dah pukul 9. lama gila. lepas dia tangkap tu, lega sangat. dengan cepatnya aku update dekat facebook dengan blog. sebab aku takuttt! huh, nasib baik dah takde. alhamdulillah. memang menguji keimanan aku. taubat aku, hidayah Allah bagi melalui peristiwa dekat sekolah hari ni. 

p/s: aku risau pakwe aku. aku suruh baca ayat kursi dia kata panas. dan dia terdengar ada orang panggil dia. astaghfirullah, mintak dijauhkan segala musibah. selamatkan lah shahrizat dan lindungi lah dia dari segala yang membawa musibah. AMIN!


terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: