wahai hati


hati ni, Allah je yang tau macam mana sakitnya. bila dah couple 2 tahun, tiba-tiba clash. daripada form 1 sampai form 3 dengan dia, sekarang takde sape dekat sisi ni. aku cuba terima hakikat, yang dia bukan jodoh aku, tapi susah. nampak kau jalan dengan perempuan tu, aku tengok je. hati ni sakit sangat. aku nak je pergi sana, maki korang. tapi, aku bukan perempuan macam tu. aku jenis cool, aku pernah cakap dekat ijat. kalau dah suka orang lain, pilih orang tu sebab kalau sayang aku, dia takkan suka perempuan lain. tapi kitorang clash masa aku tengah rapat dengan dia. aku tengah okey, tak gaduh. tiba-tiba je gaduh, tiba-tiba je clash. bayangkan lah macam mana hati aku masa tu. 

setiap masa aku fikir kau. walaupun muka aku macam tak kisah pasal kau, tapi dekat sekolah aku perhati kau. kau turun rehat pun saing perempuan tu. aku perhati kau, lepas tu aku buat-buat gelak, nampak macam aku happy. jalan naik kelas selamba padahal aku perhati kau main mata dengan perempuan tu. aku memang takde hak, aku tak boleh nak kata apa lagi lah. cincin yang aku belikan untuk kau, kau cakap nak ukir. tapi aku tak sempat lagi ukir, kita pun dah clash. cincinnye besar, aku tak boleh pakai. so, aku pakai dekat rantai yang kau bagi aku dulu. tadi masa aku nak pergi kelas, aku beli makanan dulu. tiba-tiba perempuan tu lalu. dia buat muka. dah rampas kau dari aku, tiba-tiba nak buat muka macam bajet bagus sangat lah kan? muka tak bersalah je bila terserempak dengan aku. 

aku tengok gambar perempuan tu, aku bengang sangat. aku rasa nak je tikam dia. tapi aku cepat-cepat istighfar. tak pasal-pasal, orang lain pulak yang innalillah. petang tadi aku dah geram, aku pergi rumah nina. aku cerita dekat dia, lepas tu tanya macam mana nak tahan marah ni. jantung aku laju sangat, bila aku marah, macam-macam boleh jadi. lagi-lagi tadi aku balik masa maghrib. lepas azan. dekat kedai, terserempak dengan perempuan tu pulak. eh, memang shit betul lah kan. aku pun press motor, sampai 70 km/h aku bawak walaupun dalam T6 je. tiba-tiba pulak aku boleh rindu dekat ijat. tangan aku ni, aku tahan je daripada nak mesej dia. kak sue, tolong ? maksuuu, faniaaa. 

aku dah tak tahan nak tahan sakit hati ni. aku dah tak tahan nak tahan rindu ni lagi. aku tak nangis sebab air mata aku dah habis. wahai hati, bertahanlah. lepas PMR, aku akan sibuk dengan training olahraga. aku akan sibuk dengan macam-macam benda. sabar lah wahai hati.




terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: