journey :)

esok dah PMR. sumpah, cuak nak mampus. berdebar dada ni. orang cakap, tak baik baca pukul 12. takut nanti tak ingat langsung ataupun ingat sangat benda yang kita baca tu. so, lebih baik stop sekejap. semalam, aku, Amin dengan Syikin buat kerja gila. kitorang jalan kaki pusing satu T6. jumpa kawan-kawan, diorang tanya buat apa. pelik sangat, memang la, macam orang buang tebiat. tu la mak aku cakap masa balik, buang tebiat jalan satu T6 ? haha, aku gelak je la. kelakar betul.

mak kata petang nak pergi bandar, kejut mak tapi mak mamai je. so, aku pun kemas dapur ape semua. pukul 5.30 tu aku terdengar suara Amin dengan Syikin dekat depan rumah. aku pun jengah, tanya buat apa semua, aku pun nak join. lari masuk dalam rumah, sarung tudung, pakai sweater sebab masa tu baju lengan pendek sangat, then capai buku sejarah. bagusnya, nak jalan tapi bawak buku sejarah. ceh, budak PMR kot. lalu padang cekal, lalu kedai sampai dekat gigih, nampak makwe ex aku. Amin boleh panggil budak tu, oii! nanti dia cakap aku mengumpat dia pulak. nasib baik Syikin ada, dia babai budak tu. senak perut, penat kaki, sampai dekat bas stop, rehat sebentar. sambil jalan tu, dapat jugak aku buat 20 soalan. eh, okey what daripada tak buat langsung. masa tu rasa rugi sangat tak bawak kamera. seronok masa tu. sampai dekat depan rumah Amani, sekali lagi aku terlupa yang setiap petang, ex aku main takraw dekat area-area situ. dia pun potong kitorang. muka pun ketat je. Syikin cakap, entah-entah dia tak nampak. ye, tak nampak la sangat. aku pakai sweater yang dia bagi tu.

sampai kuarters cikgu, rehat kejap. bergosip-gosip sekejap. lepas tu jalan ikut jalan kubur yang orang dah tak guna sebab jalan dia tak elok. okey, jalan bertiga. tengah hari tu hujan so jalan pun berlecak. berat selipar fipper aku. eh-eh, banyaknya tanah merah. sampai dekat kubur, singgah kubur ayah. sedekahkan al-fatihah semua lepas tu sambung perjalanan. sampai cekal 10, kitorang duduk atas jalan tar tu sebab dekat area-area padang, ada ramai budak laki. kitorang lalu jalan tadi then masuk cekal 16. pukul 7 baru sampai rumah. malam, mama ajak pergi Kluang Mall. hui, lepak. penat tak habis lagi kot. tapi nak buat macam mana, aku suka berjalan. aku gigih jugak ikut mak aku pusing KM.

minum cool blog

makan donut big apple

amek gambar dekat parking atas

petang tadi pulak, aku balik lambat sikit dari sekolah. study sejarah kejap. kalau sampai rumah memang tidur la jawabnye. pukul 2.45 petang kitorang jalan pergi kedai. mula-mula nak makan ais krim but then change plan. pergi makan goreng pisang, keropok lekor dengan cendol dekat kedai Cik Som. sampai rumah pukul 3.30 . dah yek-yek pegang buku nak baca tapi tertidur. aku bangun 10 minit sebelum pukul 6. pukul 6 tu kitorang nak jalan lagi so aku pun siap-siap. tunggu diorang lambat sangat, aku pergi rumah Syikin. call Amin rupanya tertidur. pukul 6.30 baru jalan pergi kedai. nak beli alat tulis untuk esok. ye la, pencil box transparent aku kan dah hilang. dah siap, pergi 7E beli ais krim. pukul 7.30 baru sampai rumah. kena kurung dekat luar. hehe, mama tak kasi keluar dah esok. mama geram. hewhew

Syikin dengan Jijah

Jijah dengan Amin

okey, thats all cerita journey aku. esok PMR, tak percaya. doakan aku okey?

btw, Happy Birthday to Ana! Good Luck SPM. Jijah sayang Nana <3


terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: