handball :)


31 Oktober, ade tournament handball dekat Stadium Kluang. tarikh tu berhantu, aku bengang. agaga, hari tu aku ade 3 event sepatutnya. first, handball. second, pergi Legoland. third, Karnival KH dekat sekolah T6. jadi aku kena pilih antara 3 tu. semua aku nak but aku pilih handball. Karnival KH aku masuk kuiz, sepatutnya la. tapi aku tukar dengan Amin. Legoland, terpaksa tarik diri awal-awal. sehari sebelum hari tu, Niena cakap aku jadi reserve je. pergh, baran jugak la. okey fine. petang tu aku tunjuk perasaan, buat dajal pergi bandar senyap-senyap dengan Syikin dengan Raid. teman Syikin beli baju nak pergi Legoland. then malam tu buat kek untuk Amierul dengan Kak Sue. penat woo ~ pukul 11 siap Kak Sue punya. terus pergi hantar rumah dia sebab esoknya aku ada handball. tak dapat hantar. dia kata sedap, bagus lah. lega hati aku. aku lupa gila nak rasa kek tu. 


malam tu, aku online. tidur pukul 3 pagi, ye lah. dekat mind aku dah set esok aku jadi reserve je. pagi tu, aku bawak baju spare, rembat kasut sukan Ana sebab kasut aku dah kopak. bila diorang warm up, tiba-tiba Cikgu Razak cakap nak daftar lagi satu team. muka aku dah macam telan kapur dah, kelat semacam. aku terus pandang Dina. last-last aku cakap, kita main untuk fun je la. okey, setuju. so, terus amek jersi daripada Cikgu Mujai terus warm up sebab lepas game team Aina, team kitorang pulak. first game lawan dengan SSAJ. fed up siut ! main tarik-tarik baju, tudung, tangan dengan bola. dah la main kat court, kasut sukan yang aku pakai tu licin. macam main ice skating dah. ada sekali tu masa aku nak shoot, budak SSAJ tu senggol aku! tergolek la, ape lagi. bengang je, Cikgu Mujai kat luar court gelakkan then dia kata 'Kau senggol Ijah? silap lah senggol dia'. malu aku, hee ~

aku dapat shoot 2, tu pun bola kelakar je sebab masa tu kasut aku licin. tapi okey what, shoot angle tau. kitorang menang. second game, lawan T6. agaga, mampus ?! team Aina semua budak-budak MssJ. teruk lah kena belasah. masa nak start game, kitorang gelak-gelak lagi. Cikgu dah marah. teruk la kena bantai, banyak gol. masa tu, aku dapat bola then aku shoot je. GOAL ! huhu, lepas keeper MssJ, Nabila. masa main tu, aku guna kasut Ustaz Wan, sweetkan? memang kasut court so tak licin. syok je aku main

ni ha Ustaz Wan :)

 third game lawan dengan STAB. menang jugak. last game, kena lawan dengan Paloh. yang ni, memang gila. budak rempuh aku, bentes, tolak, bergusti, bergomol semua. masa tu aku nak shoot, dah jump dah tapi ada budak rempuh aku. terseret, tergolek aku sampai terhentak kepala. masa aku terbaring tengah sakit tu, aku dengar ada budak cakap PADAN MUKA. eh, siot noo ! dah la masa tu aku pakai sepit rambut. kalau sepit pecah, lagi teruk woo~ then perut aku senak macam nak senggugut. aku still main lagi, lagi sekali aku kena siku dekat rusuk kanan. tersekat dah, susah nak bernafas. nasib baik game dah nak habis. aku pun mintak Cikgu Razak minyak angin. duduk sorang-sorang dekat atas, sampai dah okey sikit. lutut aku pun darah, bengkak. darah sampai meleleh-leleh lagi. diorang semua suruh basuh tapi toilet jauh. dah la nak jalan tu sakit

last-last aku keluar dewan, basuh kaki guna air hujan. masa tu hujan lebat. geram je, nak sangat main hujan. kejap lagi, Amierul keluar. teman aku, bual dengan aku tanya khabar semua. agak lama jugak la kitorang bual, sekali kawan-kawan dia semua keluar. semua jerit macam histeria bila tengok aku dengan dia, BERDUA. aku segan , nak masuk balik dalam dewan tapi kawan dia pergi tutup pintu yang dah takde tombol tu. macam mana nak masuk ? nasib baik kawan dia bukak dari dalam. kalau tak, dengan kaki sakit aku kena pusing depan dewan.masuk dalam orang dah beratur nak amek hadiah. aku duduk sebelah awek, awek cakap ' Basuh kaki ke, dot dot dot?'. aku hanya mampu tersenyum je. team Aina dapat johan. team aku dapat no 2. okey ape, bidan terjun je tu tapi dapat no 2. alhamdulillah.


hah, amek kau ! bahana bergusti, bergomol kat dalam court. tak comel dah, jalan berdengkot. jalan lembab pulak tu. ish, nasib-nasib.

ada orang puji aku cantik masa Malam Anugerah Juara Segala Juara hari tu :)

aku yang tengah :)

terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: