Perkhemahan Permata Pintar UKM


tu adik aku. dia terpilih pergi Program Permata Pintar dekat UKM. dia pergi 3 minggu, lama gila. selama ni gaduh je dengan dia tapi bila camni, rindu la pulak. Hari Jumaat tu aku pergi KL. saje pergi awal. sampai Putrajaya, rumah Mak Uda area pukul 8 malam. ingatkan malam tu nak karaoke, Pak Long ajak sebab nak celebrate birthday dia esoknya. tapi dia kena pergi KK. malam tu aku tak tidur, haa. macam dah biasa je tak tidur kan? sebab bila nak tidur, hati aku pedih. nanti aku nangis, siapa nak pujuk malam-malam buta tu kan? so, aku baca novel. area pukul 5 lebih, bibik dah bangun. dia kemas rumah kejap then area pukul 6 lebih mama bangun. dia kejut Farhan sembahyang.lepas tu mama suruh aku tidur. terpaksalah tidur then bangun pukul 10. Mak Uda ajak main boling dekat Alamanda. sampai sana, terus menuju ke boling but ! penuh sebab ada orang buat Family Day. kitorang pun decide nak pergi malam nanti. bosan, kitorang keluar tengok air pancut. aku photographer kan? aku la amek gambar. nah, layan gambar.


nampak air kat belakang tu? tenang sangat duduk sini. lupa segala masalah.  then balik. malam tu lepas maghrib, terus keluar pergi main boling. main 2 frame. game yang first, Mak Uda aku menang. markah dia 100 lebih. aku nombor 2. marlah dia 99. uishh, sayang nooo. game yang kedua, aku dapat nombor 3 pulak. markah dia 91. Farhan potong aku. hewhew. lepas tu balik. malam tu aku tak tidur lagi. aku on twitter je. then on call dengan kawan aku. siot nooo dia takutkan aku. dah la dapur tu gelap, tangga pun sunyi. dia boleh kata, wey, tengok kanan kau. nak menjerit aku oiii walaupun takde pape. mulalah aku bayangkan macam-macam. hehe. nak nangis aku, tapi dia gelakkan je. okey, sabar aje lah. lepas tu, aku nangis kat dia. aku cerita, aku nak habis sekolah, sambung medic dekat overseas. pergi sana jadi tomboy. balik Malaysia jadi jantan dengan rambut pendek bagai. dia marah aku, apesal aku cakap camtu, fikir macam tu. aku cakap kat dia, aku tak tahan. aku nak hilang ingatan. aku nak lupakan semua yang jadi kat aku selama ni. tiba-tiba aku terbayang ayah. lagi lah aku nangis. area pukul 9 pagi, aku siap-siap sebab nak hantar Farhan then pergi karaoke dekat Pavilion. 



budak UKM :)
 
mama nanyi My Heart Will Go On

Happy Birthday Pak Long :)


then Mak Long belanja ais krim kek. tak pusing Pavi pun, terus balik. esoknya balik. tapi singgah rumah Tok Cik dulu dekat Muar. makan mee ape entah, tapi sedap. walaupun selalunya dia masakkan mee bandung muar. sampai Kluang pukul 6 lebih pastu terus singgah rumah Cik Kamal. puas gosip, balik rumah pukul 10. aku tidur pukul 1 lebih. haha, tertidur okey? lepas ni, Perlis mari :) then lepak KL. around the world, wee :)
 
 

terima kasih baca. suka? like je :)

No comments: